Byggeskikksenteret i Flekkefjord - Veileder i spørsmål knyttet til vedlikehold og utbedring av eldre, bevaringsverdig bebyggelse, interiør innvendig, som eksteriørmessig. Byggeskikksenteret arrangerer kurs og seminarer innen ulike tema og passer for både eiere og håndverkere.

Fylkeskonservatoren i Vest-Agder - På fylkeskonservatorens nettsider finner du informasjon om byggeskikkveiledere, bygningsvern, tilskudd, arealplanlegging og kulturminnevern m.m.

Bygg og bevar - Nettsted for deg som bor i, eller jobber med, gamle hus. Her finner du tips, håndverkere og produkter. Bygg og bevar er et samarbeid mellom Klima- og miljøverndepartementet og Byggenæringens Landsforening.

Fargerheim & Solberg - Sørlandets første bygningsvernsbutikk åpnet i 2012. Fagerheim & Solberg tilbyr tidsriktige produkter til restaurering og oppussing av gamle hus. Tapeter, fliser, maling og mye mer.

Molo AS - Bygningsvernsbutikk i Oslo med bygningsartikler fra tidligere stilperioder, både originale og nyproduserte. Kopien er alltid laget med samme håndverksteknikk som originalen. Gjør reperasjoner av bl.a. gardinkuler, dørvridere og beslag.

Gamletrehus - Bygningsvernsbutikk i Oslo som kjøper og selger historiske bygningsdeler fra 1720 til 1950.